Poniższy list otrzymałem wczoraj od osoby podpisującej się jako "Elis Hedgehog":
Cytat:
Witam:)
Przypadkiem znalazłam na lodydze ziemniaka ogromną gąsienicę acherontia atropos. Pewnie to żadne odkrycie ale tak mi się spodobała że zrobiłam jej kilka zdjęć Chciałam się nimi z kimś podzielić
Pozdrawiam
Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne i niektóre macro
Wysłany: 2007-08-05, 13:55
Zdjęcia są ciekawe. Niestety mało z nich można się dowiedzieć. Nie wiemy kiedy je zrobiono (metryczka jest skasowana), ani gdzie. Szkoda, bo byłaby to cenna informacja o występowaniu tego migranta w tym roku.
Witajcie, jestem zielona jak ta gąsienica w tej dziedzinie, ale czytam i uczę sie patrzeć. Gdyby jednak mi przypadło odkryć takiego stwora, to niewątpliwie narobiłabym paniki.
_________________ Motyle -to ważne w moim życiu. Nie jestem koneserem, tylko kobietą która kocha ich lekkość i delikatny kolorowy pyłek zostający na dłoniach jak odlecą. Z wieloma jestem związana na całe życie
Zainteresowanie grupą: Lepidoptera/Coleoptera i inne
Wysłany: 2007-08-06, 12:39
A czy ma ktoś może jakieś doświadczenia w szukaniu w.w. gąsienic w nocy z latarka ? Bo umnie ten gatunek występuje napewno, ale nie wiem jak szukać Bo podczas wykopków wiekszość poczwarek ulega zniszczeniu
ja nigdy nie natknęłam Sie ani na imago ani na gąsienice , i też jestem ciekawa jak i gdzie jej szukać ( jeszcze mnie rolnik jakiś z widłami będzie ganiać ze mu uprawy niszczę ) - a tak węgle to ktoś ją widział w ostatnich latach w okolicy Gdańska ?
Wysłany: 2007-08-07, 13:20
Dorosłe gąsienice trupiej główki żerują w nocy. W dzień chowają się głęboko w cieniu, a nawet zagrzebują się w ziemi blisko rośliny żywicielskiej. Szukać trzeba przede wszystkim leżących na ziemi odchodów tej dużej gąsienicy, a jeśli się znajdzie, to dokładnie trzeba przejrzeć okolicę. Można ją znaleźć tam, gdzie rosną rośliny pokarmowe gąsienic: ziemniaki, pomidory, bieluń, pokrzyk i inne psiankowate.