jutrzenka
Zainteresowanie grupą: motyle dzienne i nocne
Wysłany: 2011-07-03, 14:35 Ćmy = proszę o rozpoznanie
Witam serdecznie,
Jestem przede wszystkim fascynatem bezkrwawych łowów czyli łapania piękna przyrody w kadrze fotograficznym. Niestety nie znam się dobrze na owadach, a czasem się trafiają piękne nieznane obiekty.
Mam nadzieję,że mogę liczyć na pomoc w rozpoznaniu (będę umieszczać wszystko w tym jednym wątku) sama nie dam rady, bo zasobów w necie mało a patrząc na zdjęcia wydają mi się niektóre gatunki bardzo podobne.
1.
czerwiec - trawy polne
2.
niestety nie pamiętam okresu, znalezione jako kokon w lesie liściastym
Paweł Walkiewicz
Zainteresowanie grupą: Lepidoptera
Wysłany: 2011-07-03, 14:37
1. Chrysoteuchia culmella
Zdjęcie nr 2 nie nadaje się do identyfikacji.
Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne i niektóre macro
Wysłany: 2011-07-03, 15:17
Na foto nr 2 jest zapewne Aglia tau - ale zdjęcie jest "nazbyt artystyczne" i prześwietlone.
_________________ Antek
jutrzenka
Wysłany: 2011-07-03, 16:29
Jeśli można to też polskie nazewnictwo
3
Paweł Walkiewicz napisał/a:
jutrzenka napisał/a:
bo zasobów w necie mało
nonsens
tj subiektywne stwierdzenie
Tak to chyba (2) Aglia tau (samica)
Paweł Walkiewicz
Wysłany: 2011-07-03, 16:54
Catocala fulminea. Jeśli istnieje polska nazwa oznaczanego przez nas motyla, to bez problemu znajdziesz ją sama. Wstawianie artystycznych zdjęć takich jak drugie w powyższym, jak i wcześniejszym Twoim poście nie ma sensu.
Wysłany: 2011-07-03, 18:24
Cytat:
tj subiektywne stwierdzenie
Jutrzenko, wpisując w wyszukiwarkę (Google) nazwę gatunkową Aglia tau otrzymujesz 3230000 (ponad 3 mln!) stron o tym motylu. To obiektywnie bardzo dużo. Stron z motylami w internecie jest ogromnie dużo, ale trzeba je umieć wyszukiwać (czytaj: trzeba się znać na motylach). Stąd Twój problem - skupiasz się na niezaprzeczalnym pięknie motyli, nic o nich nie wiedząc.
Cytat:
Jeśli można to też polskie nazewnictwo