Strona Główna Motyle.info - Portal Lepidopterologiczny
Fascynacja - Wiedza - Ochrona

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Fotografowanie niektórych gatunków
Autor Wiadomość
Nakago 

Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne i nocne
Dołączyła: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-06, 19:41   Fotografowanie niektórych gatunków

Jestem bardzo początkującym fotografem motyli, robiącym zdjęcia od przypadku do przypadku (w sensie, że na razie nie poluję na motyle celowo, po prostu robię im zdjęcia, jeśli mam okazję), a w dodatku wybitnym amatorem, posługuję się bowiem - o zgrozo! - cyfrówką kompaktem (z niezłym zoomem i niezłym makro, ale kompakt to kompakt, prawda?). Dzisiaj* ponownie stanęłam wobec problemu, który pojawił mi się w kwietniu bieżącego roku, kiedy to zaczęłam fotografować motyle: jak sfotografować takie motylki, jak na przykład bielinki, cytrynki czy modraszki, z rozłożonymi skrzydłami? Kiedy ja mam okazję zrobić im zdjęcia, mają skrzydła złożone. Jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić zdjęć tym motylom z rozłożonymi skrzydłami. Na czym polega sztuka? Na szybkim palcu? Na zdjęciach seryjnych, z których jedno pewnie trafi na chwilę, gdy motyl odlatuje, więc rozkłada skrzydła? Na konkretnej porze dnia lub pogodzie (bo może na przykład wcześnie rano albo w deszcz / po deszczu te motyle siedzą z rozłożonymi skrzydłami)? A może muszę zmienić aparat, żeby zdołać tym motylom zrobić zdjęcia, kiedy mają rozłożone skrzydła? Podzieliłby się ktoś radą lub doświadczeniem? Będę wdzięczna.



* modraszek ikar, jak podejrzewam, był moim dzisiejszym problemem ;-)
 
   
Catocala
Moderator forum


Zainteresowanie grupą: Noctuidae
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 1180
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-07-07, 12:20   Re: Fotografowanie niektórych gatunków

Nakago napisał/a: