Strona Główna Motyle.info - Portal Lepidopterologiczny
Fascynacja - Wiedza - Ochrona

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Gąsieniczki Rusałki Pawik- prośba o pomoc
Autor Wiadomość
Cheetaha2 

Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne
Wiek: 26
Dołączyła: 30 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-08-07, 11:45   Gąsieniczki Rusałki Pawik- prośba o pomoc

Witam,
Jestem początkującym (o ile nie jednorazowym) hodowcą. Udało mi się zdobyć ponad 40 gąsieniczek Rusałki Pawik, są jeszcze bardzo małe, mozliwe że w stadium L1-L2.
Rozłożyłam je po równo do pudełka, wyszło około 23 gąsieniczki na pudełka- jedno o wymiarach 13cm x 18 cm (wysokość około 8-10cm) i drugie kwadratowe 20cmx 20cm (wysokość niewiele większa, 12cm). Dostarczyłam im świeżego pokarmu, zakryłam gazą, aby był dostęp powietrza.
Na następny dzień bardzo się zaniepokoiłam, bo znalazłam martwe gąsieniczki (nawet po 6 w pudełku). Są skurczone i co najgorsze- nie mają główek. Nie domyśliłabym się gdyby nie to, że zobaczyłam główki na własne oczy.
Z obawy, że gąsieniczki walczą o terytorium (mimo, że wyglądało na to, że nie powinny) przełożyłam je do wielu mniejszych pudełek, oczywiscie było ich mniej w jednym pudełku (5-7) ale po krótkim czasie sytuacja się powtórzyła- martwe gąsieniczki bez główek.
Co się dzieje? Robię coś nie tak? Może to kanibale albo faktycznie walczą o jedzenie, mimo że mają bo naprawdę wbród pokarmu, a one pchają się na siebie mimo że mają wiele miejsca.
Bardzo proszę o pomoc, zależy mi na tych gąsieniczkach i nie chcę, żeby wszystkie padły pożarte przez siebie nawzajem :/ Może konieczne jest trzymanie 2-3 na takie pudełko?
Póki co wszystkie są całe, ale nie chce więcej ich tracić. Co robię źle i jak to poprawić?