Strona Główna Motyle.info - Portal Lepidopterologiczny
Fascynacja - Wiedza - Ochrona

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy ktoś ma dobry pomysł na motyla?
Autor Wiadomość
Niemotylkowa 

Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne
Dołączyła: 19 Lis 2016
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
  Wysłany: 2016-11-19, 12:36   Czy ktoś ma dobry pomysł na motyla?

Dzień dobry! Absolutnie nie znam się na motylach, a tu nagle wczoraj u mnie w domu wykluł się paź królowej. Może ktoś ma ochotę tym zwierzątkiem się zająć? Może ktoś ma coś do pary? (Czy potrafią o tej porze roku rozmnażać się w niewoli?). Chętnie oddam w dobre ręce :) Jestem w Wielkopolsce. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź (będę wdzięczna za jak najszybszą :) ) ....
Ostatnio zmieniony przez Kwiczala Antoni 2016-11-19, 14:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
   
Kwiczala Antoni 
Moderator forum


Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne i niektóre macro
Wiek: 73
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2126
Skąd: Kaczyce
Wysłany: 2016-11-19, 15:24   

O tej porze roku pazie królowej zimują jako poczwarki. Twoja poczwarka niestety została w ciepłym pokoju i motyl musiał się wylęgnąć. Nie dałaś mu szans na przezimowanie. Nie ma możliwości, by w listopadzie znaleźć temu motylowi partnera do rozmnażania. W naturze pazie lęgną się w maju. Motyle żywią się nektarem kwiatów, nie dasz rady żywić go sztucznym pokarmem, a bez odżywiania motyl zginie za kilkanaście dni. Gdybyś zapytała wcześniej, poradziłbym Ci przetrzymanie poczwarki w lodówce do wiosny. Teraz już nic nie można wymyśleć.
_________________
Antek
 
 
   
Niemotylkowa 

Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne
Dołączyła: 19 Lis 2016
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2016-11-19, 16:08