Strona Główna Motyle.info - Portal Lepidopterologiczny
Fascynacja - Wiedza - Ochrona

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Hodowla ciem lokalnym - pomoc
Autor Wiadomość
dawittiest 

Zainteresowanie grupą: Heterocera
Dołączyła: 17 Sie 2020
Posty: 2
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2020-08-17, 23:46   Hodowla ciem lokalnym - pomoc

Witam,

Chciałabym zacząć hodować ćmy, ale jestem zupełnie zielona i potrzebuję porady.

Background: Jestem zainteresowana ćmami lokalnymi (mieszkam na przedmieściach Warszawy), które bym mogła później wypuścić na wolność po osiągnięciu dojrzałości. Czyli najlepiej ćmy, którym można by w ten sposób pomóc, ale nie są chronione przed hodowaniem i łapaniem ich etc. Mogłabym zakupić gdzieś jajeczka/gąsienice (byłabym wdzięczna za sprawdzone źródła), nie jestem też przeciwna łapaniu osobników sama, ale musiałabym mieć najpierw przygotowane dla nich terrarium.

Moje pytania brzmią:

- Jakie gatunki są najlepsze do hodowli? Chciałabym zacząć jak najszybciej, więc najlepiej takie, które teraz są w sezonie. Lubię "włochate" gąsienice, ale nie mam nic przeciwko zielonym.

- Jak rozpoznać i zająć się chorą gąsienicą/ćmą?

- Jakie inne owady mogłabym hodować w tym samym terrarium z gąsienicą i w tych samych warunkach?

Bardzo dziękuję za pomoc!
 
   
Catocala
Moderator forum


Zainteresowanie grupą: Noctuidae
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 1180
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-08-19, 11:05