A ja niestety nie mam przy sobie aparatu... Wyszedłem przed 15 minutami z domu, a tu sobie sieci przy lampie samiec Lycia hirtaria. Ciepło zdecydowanie budzi owady do życia. I najwyższy już czas!
Ronnie
Zainteresowanie grupą: Rhopalocera
Wysłany: 2008-04-14, 15:13
Z tego disiejszego spotkania jeszcze bardziej się ucieszyłem
Gratulacje!
Widzę, że robiłeś zdjęcia o 13tej, ciekawe, że usiadły choć na chwilę.
Ronnie
Wysłany: 2008-04-16, 20:28
a wyobraź sobie że mój tata go dla mnie złapał jak byłem w szkole, jak zwykle w takich sytuacjach zastanawiałem się co zrobić jak go wypuszczę to nie da się sfotografować ale z drugiej strony nie będę go trzymał w siatce cały czas, więc go wypuściłem a on z wdzięczności dał się obfocić
[ Dodano: 2008-04-19, 13:22 ]
Wczoraj znów udało się go pochwycić
pytanie pewnie będzie głupie ale jestem początkująca proszę o wyrozumiałośc Ta kopulująca para, jaki to gatunek?
Ronnie
Wysłany: 2008-05-03, 19:34
to Pieris napi
Kilka godzin temu wróciłem z pienin, pogoda nie dopisała i tylko kilka gatunków, w tym P.machaon, chyba P.malvae(dołączam zdjęcie), A.cardamines, E.tages, Ch.clathrata sporo pawików bielinków i cytrynek. Podsumowując, liczyłem na więcej
zapytałam bo wydawało mi sie że na moich zdjęciach żaden z nich nie ma tych czarnych plamek, ale już sie dopatrzyłam dziękuję ze odpowiedź. Spotkałam dzisiaj pierwszego w życiu Rusałkę ceika, zaraziłam się nieźle tymi motylkami
pozdrawiam
_________________ Osa
Ronnie
Wysłany: 2008-05-03, 19:50
Motyle to rzadko spotykane zainteresowanie, zawsze miło jak ktoś jeszcze się tym zainteresuje. Kilka lat temu zobaczyłem ceika i to był motyl od którego wszystko się zaczęło sprawdziłem jego gatunek a potem już mnie to wciągnęło
PS. Nie wiem czy znasz www.lepidoptera.pl - ta strona bardzo pomaga w oznaczaniu