Strona Główna Motyle.info - Portal Lepidopterologiczny
Fascynacja - Wiedza - Ochrona

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Ćma - pomocy !!!
Autor Wiadomość
bigtom 

Zainteresowanie grupą: motyle
Wysłany: 2006-07-22, 00:28   Ćma - pomocy !!!

Witam Wszystkich serdecznie.
Przede wszystkim – nie znam się na motylach (choć bardzo bym chciał), ale do rzeczy, mam nadzieje że mi pomożecie – na pewno jest tu wiele ludzi którzy mają odpowiednią wiedzę. Otóż jakiś czas temu spotkałem gąsienicę śliczna gruba włochata, brązowa. Zrobiłem jej warunki do stworzenia kokonu, kilka dni objadała się różnymi liśćmi jakie jej dostarczałem a później zrobiła kokon i tak ją tam zostawiłem. Problem w tym, że przez ostatnie 2 tygodnie do niej nie zaglądałem. Miała co prawda możliwość wyjścia z akwarium bo niczym go nie przykryłem, stało na meblach i od góry było ok. 2 – 3 cm wolnej przestrzeni. Dzisiaj wieczorem okazało się ze w środku znajduje się piękna duża brązowa ćma. I teraz
-po pierwsze nie wiem co to za gatunek.
Po drugie jak ją karmić, przynajmniej przez 2 ; 3 dni, później zamierzam ją wypuścić.
Po trzecie, czy z nią jest wszystko w porządku nie rusza się siedzi przy szybie, żyje ale nie mam bladego pojęcia kiedy wyszła z kokonu. Mam nadzieje ze nie zrobiłem jakiejś kompletnej głupoty, nie chciałbym jej zrobić jakiejkolwiek krzywdy. (wiem, wiem jak się na czymś nie znasz to się nie zabieraj – tyle że teraz już trochę za późno). Tak czy siak mam nadzieje, że pomożecie mi z tymi moimi problemami.
Z upalnego Krakowa
Tomek

P.S Przepraszam za jakość fotek ale strasznie się śpieszyłem

ItsMeOnly 

Zainteresowanie grupą: Nymphalidae
Wysłany: 2006-07-22, 01:17