kiwi
Zainteresowanie grupą: Zawisaki, pawice,
Wysłany: 2009-03-28, 19:08 Kilka pytań.
Witam ! Jestem początkujący i chciałbym się zapytać o kilka spraw:
1) Jaki gatunek motyli polecacie mi na początek ?
2) Gdzie mógłbym dostać żywe okazy samia cynthia ricini ?
3) Kiedy mógłbym wyruszyć na poszukiwania motyli?
4) Czy w polsce istnieje sklep gdzie mógłbym nabyć gąsienice/jajeczka/imago motyli?
5) Czy gąsienice można chodować w terarium?
6) Co to baryłkaże ? (kiedyś kolega stwierdził że miały je moje gąsienice)
W miarę możliwości proszę o szybką odpowiedź. Jeśli popełniłem błędy ortograficzne to z góry przepraszam. Jeśli temat umieściłem w niewłaściwym miejscu to proszę o jego przeniesienie.
1. C. ricini (przez wzgląd na dostępność) lub po prostu takie jakie znajdziesz w okolicy swojego mieszkania - po oznaczeniu poszukasz informacji i dostosujesz warunki hodowli.
2. Poczekaj do maja/czerwieca - wtedy powinny być na giełdach, na razie nie było, też ich szukam.
3. Zależy od gatunku, niektóre już latają bo sam widziałem.
4. Z tego co się dowiadywałem - nie. Tylko na giełdach terrarystycznych.
5. Tak.
6.
Cytat:
Baryłkarz bieliniak (Apanteles glomeratus), błonkówka z rodziny męczelkowatych (Braconidae). Ma około 3 mm długości. Jest bardzo pożyteczny. Jako pierwszy został świadomie sprowadzony przez człowieka do Ameryki Północnej w ramach biologicznego zwalczania szkodników. Samica składa około 2000 jaj do ciała gąsienic bielinka kapustnika. Larwy odżywiają się głównie ciałem tłuszczowym, nie atakując ważnych narządów swojego żywiciela. Po śmierci gąsienicy wygryzają się z niej i przepoczwarczają w kokonach na jej martwym ciele. Z ciała jednego żywiciela wydostaje się około 150 larw baryłkarza. W ciągu roku rozwija się kilka pokoleń, które znacznie przyczyniają się do zmniejszenia liczby gąsienic, głównie bielinka kapustnika.
_________________ Póki słońce i powietrze, zawsze będzie wiatr - to dobrze gdy czasem wieje w twarz.
kiwi
Wysłany: 2009-03-28, 20:16
Lexx napisał/a: