Chciałbym prosić o poradę. Samica złożyła jaja, czy jest sens
brać się dalej za hodowlę jeśli nie mam specjalnie doświadczenia
czy lepiej wynieść jaja gdzieś na dwór?
I jeszcze że się tak zapytam, kiedy jest potrzebny samiec tak wogóle?
Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne i niektóre macro
Wysłany: 2009-07-17, 13:29
Cytat:
kiedy jest potrzebny samiec tak wogóle?
Bartek, czy ty naprawdę masz 22 lata?? Mam wątpliwości po takim pytaniu.
Czy masz pewność, że żaden samczyk nie "odwiedził" samiczki w tym czasie? Na ogół samiczki znoszą jaja dopiero po kopulacji, a jeśli nie mają takiej możliwości (np. są zamknięte w pokoju), to zwlekają ze składaniem niezapłodnionych jaj nieomal do końca życia.
czy aby na pewno nie odwiedził? pilnowana była ta samiczka 24 godziny na dobę? z tego, co wiem, kopulacja u tego gatunku trwa dosyć krótko, tak między pół godziny a godziną.
Jeżeli na pewno nie przyleciał, to nie trzeba się martwić. W zeszłym roku miałem samiczkę, która po złożeniu kilkunastu jajeczek zaczęła znowu feromonić
Zainteresowanie grupą: dzienne, ale nie tylko
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 36 Skąd: Pomorze, Lębork
Wysłany: 2009-07-19, 01:02
W pewnych warunkach ćmy potrafią się "zdezorientować" i złożyć jaja bez zapłodnienia.
Wiem to z praktyki, nie z książek - sam niedawno hodowałem Napójkę; niestety musiałem wyjechać na kilka dni zostawiając poczwarkę, a gdy wróciłem, ćma była "obdrapana", ponieważ złożyła jaja i pokryła je swoimi włoskami (co za wredny zwierz...).
Mam nadzieję, że ktoś z odpowiednim wykształceniem będzie pewnie w stanie wyjaśnić, skąd się biorą takie zachowania.
Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne i niektóre macro
Wysłany: 2009-07-19, 13:08
Cytat:
skąd się biorą takie zachowania
Poruszasz Tomaszu dwie sprawy. Przykrywanie złoża jaj włoskami z odwłoka to typowe zachowanie wielu gatunków - rodzaj maskowania jaj przed ich "zjadaczami".