Strona Główna Motyle.info - Portal Lepidopterologiczny
Fascynacja - Wiedza - Ochrona

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
dwie gąsienice
Autor Wiadomość
Vanessa 

Zainteresowanie grupą: wszystkie motyle
Wysłany: 2006-10-21, 21:54   dwie gąsienice

Witam,
ponieważ nie znam się zupełnie na gąsienicach i mimo że szukałam już na www.lepidoptera.bai.pl i tutaj na forum to nie jestem w stanie stwierdzić co właściwie dziś znalazłam dlatego proszę Was o pomoc

tą pierwszą znalazłam wśród wyrwanych już z ziemi selerów, nawet nie jestem pewna czy to gąsienica motyla, nie wiem co z tym zrobić, czym karmić i za wszelką cenę chce wydostać się ze słoika (słoik jest czysty, nie zakręcony i ma świeże liście)

tą drugą znalazłam na trawie przy drodze i choć na zdjęciu tego nie widać przez cały tułów przebiega cienki, jasny pasek, dałam jej świeżą pokrzywę i ją je

tak więc proszę pomóżcie początkującemu, tym gąsienicom chciałabym zapewnić jak najlepsze warunki, dodam że znalazłam je w takich sytuacjach że gdybym ich nie wzięła to na pewno ktoś by je zadeptał

21.10.2006 002.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 16.51 KB

21.10.2006 001.jpg
Plik ściągnięto 198 raz(y) 20.32 KB

Catocala
Moderator forum

Zainteresowanie grupą: Noctuidae
Wysłany: 2006-10-21, 23:39   

Pierwsza gąsienica to sówka - jednak niełatwo określić gatunek, bo primo: zdjęcie niezbyt wyraźne, secundo: podobnie ubarwione gąsienice występują w przypadku kilku gatunków. Ja osobiście typowałabym Lacanobia suasa, ale głowy nie dam. W każdym razie mocno prawdopodobne jest, że ta gąsienica będzie zimować.
Druga gąsienica natomiast to niedźwiedziówka - coś ze Spilosoma, S. lubricipeda albo S. urticae. W przypadku pierwszego gatunku gąsienica powinna się zaraz przepoczwarczać, w przypadku drugiego - będzie zimować w swoim obecnym stadium.

Vanessa 

Wysłany: 2006-10-22, 16:53