Wysłany: 2015-01-16, 19:33 co to za gąsienica-pomocy
Witam,
znalazłam przed czterema dniami w mieszkaniu gąsienicę. Nie wiedziałam co z nią robić-wrzuciłam do dużej szklanki i dałam jej liścia od kalafiora. Ku mojemu zdumieniu ochoczo się za niego zabrała i nadal żyje. Jako ,że jestem zupełnie zielona zadam kilka pytań:
1. Co to za gatunek (jeśli da się odszyfrować ze zdjęć-nie udało mi się zrobić dokładniejszych).
2. Co z nią robić? Czy żywić czy wypuścić ?
3.Czy ona nie powinna być w zimnym pomieszczeniu żeby zimować?
Z góry przepraszam jeśli moje pytania wydają się głupie ale nie chcę jej zrobić krzywdy przez niewiedzę.
Zainteresowanie grupą: Motyle dzienne i niektóre macro
Wysłany: 2015-01-17, 14:21
Wielkość sugeruje, że to gąsienica jakiejś sówki. Zapewne zimuje w tym stadium. Trudno dociec, skąd pojawiła się u Ciebie w domu. Być może została zawleczona. Może to Phlogophora meticulosa, ale nie mam pewności. Obecnie jest dosyć ciepło, więc wypuszczenie jej na wolność zapewne by jej nie uśmierciło (znajdzie sobie odpowiednie miejsce na dalsze zimowanie). Możesz też wstawić ją w możliwie najchłodniejsze miejsce (np. garaż), w pojemniku, razem z podaną jej rośliną pokarmową, i sprawdzać co kilkanaście dni, co robi. Pozostawienie jej w ciepłym mieszkaniu spowoduje, że wyrośnie, i się przepoczwarczy. Ale w lutym wylęgnie się motyl, a ten zimą nie da sobie rady i zginie.
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Faktycznie pooglądałam zdjęcia i wygląda ona na Phlogophora meticulosa. Niestety wczoraj zamieniła się w poczwarkę więc przypuszczam ,że niedługo będę miała osobnika ze skrzydłami. Czy poczwarkę można wynieść w chłodniejsze miejsce ? Czy jest możliwe karmienie czymś "motyla" i wypuszczenie go wiosną?
Wysłany: 2015-01-18, 14:53
Cytat:
Czy poczwarkę można wynieść w chłodniejsze miejsce ?
W nieco chłodniejsze można, ale niewiele to zmieni. Poczwarka tego gatunku nie ma zdolności do wejścia w diapauzę, więc nie będzie zimować. Schłodzona za bardzo, po prostu zginie.