psyteusz
Zainteresowanie grupą: motyle i tyle ;-)
Wysłany: 2007-07-10, 23:53
Cytat:
W każdym razie złowienie u nas np. Actias luna, czy choćby Polyommatus damon, Zerynthia polyxena i Saturnia pyri jest nierealne.
Witam! Jestem początkujący, ale wydaje mi się, że Zerynthia polyxena wpadł do pociągu którym jechałem tydzień temu (centralna Polska). W każdym razie jetem na 90% pewny, ponieważ gdy próbowałem go dokładniej obejrzeć wleciał do przedziału i ktoś wyrzucił go za okno.
ze wszystkim prosta sprawa zp nigdy nie był stwierdzony na terenie centralnej Polski - więc to troch bajka o żelaznym wilku...
psyteusz
Wysłany: 2007-07-11, 09:45
grzegorzb napisał/a:
ze wszystkim prosta sprawa zp nigdy nie był stwierdzony na terenie centralnej Polski - więc to troch bajka o żelaznym wilku...
Przeanalizowałem jeszcze raz kwestię miejsca. Sprawdziłem, że pociąg którym jechałem, realcji Warszawa-Gdańsk, zatrzymuje się tylko na stacji w Działdowie, a motyl pojawił sie obok mojego przedziału zaraz po wyruszeniu ze stacji, którą w takim razie musiało byc Działdowo.
Z drugiej strony nie wiem od kiedy motyl był w pociągu, a przecież ten skład parę godzin wcześniej mół byc w jeszcze innym zakątku kraju...
klituś bajduś - mamy prawię połowe lipca - zobacz kiedy lata zeryntia
psyteusz
Wysłany: 2007-07-11, 14:20
Precyzując tym razem czas, owym pociagiem jechałem na urlop 30 czerwca (sobota).
Niemniej nie upieram się, że to był zp, sam byłem zdziwiony (wizerunkiem motyla i okolicznościami - pomyślałem, że mógł przyciągnąć go zapach pociągowych ekstrementów), patrzyłem na niego z blizszej odległości zaledwie kilka sekund, jednak jezeli to nie był on to nie mam pomysłu jaki to mógł być motyl?
Stąd wzieło się moje powyższe pytanie, ponieważ zastanawia mnie co mogło się wydać łudząco podobne do Zerynthi polyxeny - oczywiście takiemu amatorowi jak ja, co to opowiada bajki o żelaznym wilku itd.