Strona Główna Motyle.info - Portal Lepidopterologiczny
Fascynacja - Wiedza - Ochrona

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy to była Zerynthia polyxena?
Autor Wiadomość
psyteusz 

Zainteresowanie grupą: motyle i tyle ;-)
Wysłany: 2007-07-10, 23:53   

Cytat:
W każdym razie złowienie u nas np. Actias luna, czy choćby Polyommatus damon, Zerynthia polyxena i Saturnia pyri jest nierealne.

Witam! Jestem początkujący, ale wydaje mi się, że Zerynthia polyxena wpadł do pociągu którym jechałem tydzień temu (centralna Polska). W każdym razie jetem na 90% pewny, ponieważ gdy próbowałem go dokładniej obejrzeć wleciał do przedziału i ktoś wyrzucił go za okno.

Z czym ewentualnie mogłem go pomylic?

grzegorzb

Zainteresowanie grupą: Noctuidae
Wysłany: 2007-07-11, 08:56   

psyteusz napisał/a:
Z czym ewentualnie mogłem go pomylic?

ze wszystkim :wink: prosta sprawa zp nigdy nie był stwierdzony na terenie centralnej Polski - więc to troch bajka o żelaznym wilku...

psyteusz 

Wysłany: 2007-07-11, 09:45   

grzegorzb napisał/a:
ze wszystkim prosta sprawa zp nigdy nie był stwierdzony na terenie centralnej Polski - więc to troch bajka o żelaznym wilku...

Przeanalizowałem jeszcze raz kwestię miejsca. Sprawdziłem, że pociąg którym jechałem, realcji Warszawa-Gdańsk, zatrzymuje się tylko na stacji w Działdowie, a motyl pojawił sie obok mojego przedziału zaraz po wyruszeniu ze stacji, którą w takim razie musiało byc Działdowo.
Z drugiej strony nie wiem od kiedy motyl był w pociągu, a przecież ten skład parę godzin wcześniej mół byc w jeszcze innym zakątku kraju...

grzegorzb

Zainteresowanie grupą: Noctuidae
Wysłany: 2007-07-11, 13:25   

klituś bajduś - mamy prawię połowe lipca - zobacz kiedy lata zeryntia :mrgreen:

psyteusz 

Wysłany: 2007-07-11, 14:20